6 april 2010

Idag blev ingen bra dag. Jag har bara använt 1,5 pp av min vb så det är inte det att jag ätit för mycket. Däremot har jag ätit helt fel känns det som. Det började med en stressig morgon och för lite frukost (2 dl yoghurt och 1 banan + svart kaffe) 4,5 pp. Till lunch åt jag WW-lådan med kyckling och vitvinssås, jättegod och värd 11 pp. Hade en stressig och intensiv dag på jobbet och sedan tandläkarbesök som drog ut på tiden med yngsta barnet, så när jag kom hem var jag vrålhungrig och med huvudvärk, vilket resulterade i ett alldeles för fel mellanmål på hela 12,5 pp. Egentligen var det väl inte så onyttigt egentligen men det var sättet jag år det på. Stående vid diskbänken och direkt ur burkarna, ingen njutning alls, och inte alls särskilt genomtänkt. Tog första bästa jag hittade i kylen liksom. Det blev en märklig blandning av riskaka, hummus, kräftstjärtar och mozzarella... bara sådär! Nåväl, det mättade en del och till middag gjorde jag en soppa på bara 2,5 pp:

1 burk hela tomater -0pp
1 burk vatten -0pp
1 tärning hönsbuljong -0pp
1 quornfilé (hackad) -1pp
1 dl wokgrönsaker -0pp
Svartpeppar -0pp
2 potatisar -1,5 pp

Sedan blev det en powernap i soffan och därefter kvällsrutiner med barnen så då tänkte jag inte så mycket på mat. Nu är jag grymt sugen på något gott, men har ätit lite ananastärningar. Lika bra att gå och lägga sig så jag inte råkar leta fram något i skåpen.

Usch, nä, idag är en jobbig dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0