10 april 2010

Snart är även min andra vv-vecka slut, och jag har vägdag imorgon. Den här veckan känns jobbigare. Jag har varit både mer hungrig och mer sugen, och dessutom känns det som om jag ätit för mycket. Jag har använt alla mina dagliga pp och ungefär hälften av vb än så länge... Därför har jag ju inte ätit för mycket, men det bara känns så, kanske för att jag trots allt blivit ordentligt mätt ett par gånger?

Jag har valt att inte skriva upp ap än. Jag avskyr träning men promenerar gärna, så jag försöker samla ihop lite ap genom promenader. Däremot väljer jag att först och främst koncentrera mig på maten, räkna pp och komma i balans med den biten. Sedan ska jag börja skriva in hur länge och ofta jag promenerar också. All aktivitet ser jag som bonus, och eftersom jag inte är i närheten av någon hårdare träning så utgår jag ifrån att jag inte behöver äta upp mina ap, så därför är det ingen fara om jag inte skriver i det.

Jag har fuskvägt mig nästan varje dag. Jag vet att man inte ska, och vikten har ju verkligen visat olika från dag till dag, och beroende på vilken tid på dygnet jag vägt mig, men jag antecknar ingenting och räknar ingen vikt förutom den jag gör på morgonen på min vägdag varje söndag. Jag anar i alla fall att den här veckan inte kommer ge samma positiva resultat som sist, men bara det blir minus så är jag nöjd hur litet det än må vara!

Återkommer imorgon efter vägning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0